W 2018 i 2019 roku Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie realizuje projekt „Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy w powiecie tarnowskim i m. Tarnów (IV) Mój rozwój, moja szansa" wdrażany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś 8 Rynek Pracy, Działanie 8.1 Aktywizacja zawodowa – projekty Powiatowych Urzędów Pracy, współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Okres realizacji projektu: 01.01.2018 r. – 30.06.2019 r.
Wartość projektu: 4 801 899,16 zł, w tym współfinansowanie UE 4 081 614,28 zł
Celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia 370 osób w wieku 30 lat i więcej, pozostających bez pracy w powiecie tarnowskim i m. Tarnów, zarejestrowanych w ewidencji Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnowie jako osoby bezrobotne zakwalifikowane do profilu pomocy I (tzw. bezrobotni aktywni) lub profilu pomocy II (tzw. wymagający wsparcia) w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, należących co najmniej do jednej z poniższych grup:
- osoby z niepełnosprawnościami,
- osoby w wieku 50 lat i więcej,
- osoby długotrwale bezrobotne,
- osoby o niskich kwalifikacjach,
- kobiety,
- bezrobotni mężczyźni w wieku 30-49 (nie należący do w/w grup, których sytuacja na rynku pracy jest najtrudniejsza), przy czym zgodnie z art. 65 ust. 9 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące EFRR, EFS, FS, EFRROW oraz EFMiR, wydatki dotyczące wsparcia tej grupy docelowej będą kwalifikowalne od dnia przedłożenia Komisji Europejskiej wniosku o zmianę RPO WM zawierającego rozszerzoną grupę docelową w ramach PI 8i oraz przy założeniu, że ta grupa docelowa nie może stanowić więcej niż 20% ogółu bezrobotnych objętych wsparciem w projekcie.
Zgodnie z kryterium kompleksowości projektu oraz udzielonego wsparcia, każdy uczestnik projektu skorzysta z co najmniej 3 form wsparcia dobranych indywidualnie dla każdego uczestnika (wynikające z IPD), w tym obligatoryjnie poradnictwo zawodowe i pośrednictwo pracy. Ponadto, w ramach projektu planuje się organizację:
- staży,
- szkoleń w zakresie prowadzenia własnej działalności gospodarczej,
- jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej,
- refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego,
- prac interwencyjnych,
- szkoleń zawodowych.
Rekrutacja do uczestnictwa w projekcie będzie trwać do wyczerpania środków finansowych, zaplanowanych na poszczególne formy wsparcia.
Wszystkie zainteresowane osoby prosimy o kontakt:
Staże:
Barbara Tokarska – pokój 108 (I piętro), tel. 14 688-23-36
Angelika Zając – pokój 108 (I piętro), tel. 14 688-23-38
Sylwia Witek – pokój 106 (I piętro), tel. 14 688-23-41
Środki na podjęcie działalności gospodarczej:
Janusz Habel – pokój 5 (parter), tel. 14 688-23-60
Edyta Rega – pokój 5 (parter), tel. 14 688-23-60
Anna Jagoda – pokój 5 (parter), tel. 14 688-23-59
Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy:
Iwona Chołubińska – pokój 9 (parter), tel. 14 688-23-28
Lucyna Łabędź – pokój 9 (parter), tel. 14 688-23-28
Katarzyna Malig – pokój 9 (parter), tel. 14 688-23-28
Prace interwencyjne:
Jolanta Kania – pokój 109 (I piętro), tel. 14 688-23-34
Szkolenia zawodowe:
Joanna Siedlik – pokój 101 (I piętro), tel. 14 688-23-44
Paulina Kotacz – pokój 101 (I piętro), tel. 14 688-23-44
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Europejskiego Funduszu Społecznego