Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanymi nimi sytuacji kryzysowych, podstawą otrzymania pożyczki do wysokości 5000 zł na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej jest podpisanie stosownej umowy.
Mając na uwadze powyższe Mikroprzedsiębiorcy składający wniosek o udzielenie pożyczki drogą elektroniczą przez platformę praca.gov.pl muszą załączyć do wniosku podpisaną elektonicznie (kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym) Umowę pożyczki o numerze tożsamym z numerem złożonego wniosku na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy.
Bez załączenia podpisanej w wyżej wymieniony sposób umowy Urząd nie będzie mógł wypłacić wnioskowanej kwoty pożyczki.
W celu ułatwienia Państwu poprawnego dokonania tej czynności przedstawiamy poniżej instrukcję podpisania umowy (profilem zaufanym) i załączenia jej do wypełnianego elektronicznie formularza wniosku.
Instrukcja załączania Umowy przy składaniu Wniosku o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy.
- Przy wypełnianiu wniosku w sekcji ZAŁĄCZNIKI proszę załączyć „Umowę pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy", wg określonego wzoru (plik w formacie pdf) (pobierz umowę).
- W następnym kroku proszę załączyć do wniosku jeszcze raz tą samą umowę ale podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.
- Podpis umowy profilem zaufanym wykonujemy na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany
Instrukcja podpisania umowy profilem zaufanym
- Podpis umowy kwalifikowanym podpisem elektronicznym wykonujemy za pomocą programu który udostępnia wydawca podpisu np. proCertum SmartSign, Szafir, Sigillum Sign itp.