Asset Publisher

Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy

Czym jest refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy?

Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy to pomoc finansowa udzielana przez powiatowy urząd pracy w związku z wyposażeniem lub doposażeniem stanowiska pracy i zatrudnieniem na tym stanowisku skierowanego bezrobotnego lub skierowanego niepozostającego w zatrudnieniu lub niewykonującego innej pracy zarobkowej opiekuna osoby niepełnosprawnej przez okres 24 miesięcy.

Kto może otrzymać refundację?

Refundację może otrzymać:

  • podmiot prowadzący działalność gospodarczą, w tym żłobek lub klub dziecięcy,
  • niepubliczne przedszkole i niepubliczna szkoła, o których mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996, z późn. zm.),
  • osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, zamieszkująca lub mająca siedzibę na terytorium RP, będąca posiadaczem gospodarstwa rolnego w rozumieniu ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1892, z późn. zm.) lub prowadząca dział specjalny produkcji rolnej, o którym mowa w ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1509, z późn. zm.) lub w ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1036, z późn. zm.), zatrudniająca w okresie ostatnich sześciu miesięcy, w każdym miesiącu, co najmniej jednego pracownika w pełnym wymiarze czasu pracy.

W jakiej wysokości środki można otrzymać?

Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy może być przyznana w wysokości nie wyższej niż 6-krotność przeciętnego wynagrodzenia.

Co należy zrobić, aby otrzymać refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy?

Podmiot ubiegający się o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego / skierowanego opiekuna[i] składa odpowiedni wniosek w powiatowym urzędzie pracy właściwym ze względu na swoją siedzibę lub ze względu na miejsce wykonywania pracy przez skierowanego bezrobotnego / skierowanego opiekuna.

Wniosek o refundację może być uwzględniony, jeżeli jest kompletny i prawidłowo sporządzony, a starosta dysponuje środkami na jego sfinansowanie.

Szczegółowe warunki, jakie muszą spełnić ubiegający się o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy określa rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie dokonywania z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej (Dz.U. poz. 1380).

Refundacja jest dokonywana na podstawie umowy zawieranej ze starostą (działającym w jego imieniu dyrektorem powiatowego urzędu pracy).

Refundacja stanowi pomoc de minimis i jest udzielana zgodnie z warunkami dopuszczalności tej pomocy.

Uwaga: Przed złożeniem wniosku o refundację, należy zapoznać się z regulaminem ubiegania się o tę formę wsparcia, obowiązującym w wybranym urzędzie pracy.

Obowiązki wynikające z umowy o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy

Środki są przekazywane pracodawcy po:
  • przedłożeniu rozliczenia zawierającego zestawienie kwot wydatkowanych od dnia zawarcia umowy na poszczególne wydatki dotyczące wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy ujęte we wniosku o refundację,
  • stwierdzeniu przez powiatowy urząd pracy utworzenia i wyposażenia zgodnie z umową stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego / skierowanego opiekuna.
Do podstawowych obowiązków podmiotu, który otrzymał refundację należy:
  • zatrudnienie na wyposażonym lub doposażonym stanowisku pracy przez okres co najmniej 24 miesięcy skierowanego bezrobotnego w pełnym wymiarze czasu pracy lub skierowanego opiekuna co najmniej w połowie wymiaru czasu pracy,
  • utrzymanie przez okres co najmniej 24 miesięcy stanowisk pracy utworzonych w związku z przyznaną refundacją.
Szczególne (bardziej elastyczne) warunki przyznania i realizacji refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy przysługują:
  • żłobkom lub klubom dziecięcym, tworzonym i prowadzonym przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy związanego bezpośrednio ze sprawowaniem opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi lub prowadzeniem dla nich zajęć
  • podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług rehabilitacyjnych na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy związanego bezpośrednio ze świadczeniem usług rehabilitacyjnych dla dzieci niepełnosprawnych w miejscu zamieszkania, w tym usług mobilnych.

Wprowadzone zmiany rozporządzenia w sprawie dokonywania z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej

  • zniesienie warunku niezmniejszania wymiaru czasu pracy pracowników w ciągu 6 miesięcy przed złożeniem wniosku dla podmiotów ubiegających się o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla bezrobotnego, jeżeli zmniejszenie wymiaru czasu pracy nastąpiło w związku z pandemią, na podstawie rozwiązań szczególnych przewidzianych przepisami ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID 19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.

Podstawa prawna

 
[i] Opiekun oznacza poszukującego pracy niepozostającego w zatrudnieniu lub niewykonującego innej pracy zarobkowej opiekuna osoby niepełnosprawnej, z wyłączeniem opiekunów osoby niepełnosprawnej pobierających świadczenie pielęgnacyjne lub specjalny zasiłek opiekuńczy na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych, lub zasiłek dla opiekuna na podstawie przepisów o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów

Informacje o publikacji dokumentu

Informacje szczegółowe urzędu

Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy

W razie pytań prosimy o kontakt:

Imię i nazwisko Numer pokoju Telefon Adres e-mail
Katarzyna Malig 9 (parter) 14 688-23-28 up@up.tarnow.pl
Gabriela Kapustka 9 (parter) 14 688-23-28 up@up.tarnow.pl
Angelika Zając 9 (parter) 14 688-23-79 up@up.tarnow.pl
Patrycja Wieczorek 9 (parter) 14 688-23-79 up@up.tarnow.pl

Załączniki

Zasady dokonywania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w PUP w Tarnowie (1)
Zasady dokonywania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w PUP w Tarnowie (1).pdf 1902 KB
Zasady dokonywania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w PUP w Tarnowie (1)
Zasady dokonywania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w PUP w Tarnowie (1).doc 92 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis.pdf 425 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.xlsx 62 KB
Oświadczenie stanowiące załacznik nr 1 do wniosku
Oświadczenie stanowiące załacznik nr 1 do wniosku.pdf 106 KB
Oświadczenie stanowiące załacznik nr 1 do wniosku.doc
Oświadczenie stanowiące załacznik nr 1 do wniosku.doc.docx 14 KB
Oświadczenie o wielkości pomocy de minimis
Oświadczenie o wielkości pomocy de minimis.pdf 138 KB
Oświadczenie o wielkości pomocy de minimis
Oświadczenie o wielkości pomocy de minimis.doc 29 KB
Klauzula informacyjna dla wnioskodawcy będącego osobą fizyczną
Klauzula informacyjna dla wnioskodawcy będącego osobą fizyczną.pdf 72 KB
Klauzula informacyjna dla wnioskodawcy będącego osobą fizyczną
Klauzula informacyjna dla wnioskodawcy będącego osobą fizyczną.docx 18 KB
Oświadczenie o dochodach dla osoby zatrudnionej
Oświadczenie o dochodach dla osoby zatrudnionej.pdf 136 KB
Oświadczenie o dochodach dla osoby zatrudnionej
Oświadczenie o dochodach dla osoby zatrudnionej.doc 59 KB
Oświadczenie o dochodach dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą emeryta rencisty
Oświadczenie o dochodach dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą emeryta rencisty.pdf 158 KB
Oświadczenie o dochodach dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą emeryta rencisty
Oświadczenie o dochodach dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą emeryta rencisty.docx 22 KB
Wniosek o refundację kosztów wyposażenia (2)
Wniosek o refundację kosztów wyposażenia (2).pdf 233 KB
Wniosek o refundację kosztów wyposażenia (1)
Wniosek o refundację kosztów wyposażenia (1).doc 112 KB

Menu Display