Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej tarnow.praca.gov.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego tarnow.praca.gov.pl
Data publikacji strony internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnowie tarnow.praca.gov.pl: 2019-02-22
Data publikacji strony internetowej w ramach Wortalu PSZ: 2014-06-16
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-12-08
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych wyłączeń:
- film został opublikowany przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia 2019-09-16. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Deklaracja dostępności została poddana przeglądowi w dniu 2022-03-29
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internatowej prosimy o kontakt.
Osobą odpowiedzialną jest Tomasz Miś, adres poczty elektronicznej tomasz.mis@up.tarnow.pl. Kontaktować się można też dzwoniąc na numer telefonu 14 6882305. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnia dostępność lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie, pl. gen. J. Bema 3, 33-100 Tarnów.Do budynku można dotrzeć:
- od placu gen. J. Bema – za pomocą schodów z barierkami po obu stronach,
- od ulicy Bema – prowadzi podjazd dla wózków inwalidzkich.
Wejście główne budynku wyposażone jest w automatycznie rozsuwane bezprogowe drzwi przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze, w tym informacja po prawej stronie od wejścia.
W budynku nie ma windy. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.
Przed budynkiem wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W Powiatowym Urzędzie Pracy w Tarnowie znajdują się pętle indukcyjne.
W budynku znajdują się napisy powiększone dla osób niewidomych i słabowidzących. Wewnątrz budynku są oznaczenia kontrastowe.
W Punkcie Informacyjnym i w każdym innym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby pod nr tel. 14 6882300. Usługa jest dostępna w godzinach pracy Urzędu. Usługa jest bezpłatna.
Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób: komunikaty dźwiękowe, oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji.
Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie Filia w Żabnie, Rynek 29, 33-240 Żabno (pomieszczenia wynajmowane od Urzędu Miejskiego w Żabnie).
Do budynku prowadzi wejście od placu manewrowego Ochotniczej Straży Pożarnej.
W pobliżu budynku oznaczone kopertami miejsce parkingowe. Wjazd do budynku nie dostosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Zapewniamy (w ramach dostępu alternatywnego) komunikację telefoniczną i mailową z Urzędem lub na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami – pracownik schodzi do petenta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą.
W budynku nie ma windy.
Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny (tablice informacyjne) oraz głosowy – informacji udziela pracownik.
Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego i psa przewodnika.
W budynku znajdują się napisy powiększone dla osób niewidomych i słabowidzących. Wewnątrz budynku są oznaczenia kontrastowe.
Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza języka migowego w godzinach pracy urzędu po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby pod nr tel. 14 6456943 (minimum 3 dni przed wizytą).
Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób: komunikaty dźwiękowe, oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji.
Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie Filia w Tuchowie, ul. Jana III Sobieskiego 23, 33-170 Tuchów (pomieszczenia wynajmowane od Ochotniczej straży Pożarnej w Tuchowie).
Do budynku prowadzi wejście od parkingu Ochotniczej Straży Pożarnej w Tuchowie.
W pobliżu budynku (do 250 m) oznaczone kopertami miejsca parkingowe (Rynek 1).
Wjazd do budynku nie dostosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Zapewniamy (w ramach dostępu alternatywnego) komunikację telefoniczną i mailową z Urzędem lub na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami – pracownik schodzi do petenta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą.
W budynku nie ma windy.
Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny (tablica informacyjna) oraz głosowy – informacji udziela pracownik.
Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego i psa przewodnika.
W budynku znajdują się napisy powiększone dla osób niewidomych i słabowidzących. Wewnątrz budynku są oznaczenia kontrastowe.
Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza języka migowego w godzinach pracy urzędu po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby pod nr tel. 14 6526346 (minimum 3 dni przed wizytą).
Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób: komunikaty dźwiękowe, oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji.