W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Od 1 lipca jedno miejsce do obsługi tarnowskich podatników
Urzędy skarbowe w Tarnowie łączą siły, aby szybciej i lepiej obsługiwać klientów
Od 1 lipca w budynku Drugiego Urzędu Skarbowego przy al. Solidarności 5-9b, będzie znajdować się jedna sala obsługi dla wszystkich podatników z Tarnowa i powiatu tarnowskiego
Nowoczesna sala obsługi jest przystosowana do obsługi większej liczby klientów, a przed budynkiem przygotowano wiele miejsc parkingowych
Od 1 lipca, w Tarnowie nastąpi zmiana organizacji pracy urzędów skarbowych w mieście. W Drugim Urzędzie Skarbowym będą obsługiwani podatnicy, dla których właściwym urzędem do rozliczania się jest zarówno Pierwszy jak i Drugi Urząd Skarbowy w Tarnowie. Jedna sala obsługi dla obu urzędów wpłynie na poprawę jakości obsługi podatników.
Nowy system pracy
Podatnicy wciąż będą mogli załatwiać swoje sprawy zgodnie z właściwością miejscową. Jeżeli ktoś przynależy do Pierwszego Urzędu, to rozlicza się właśnie tam. Analogicznie sprawa ma się w przypadku Drugiego Urzędu Skarbowego. Zmienia się jedynie miejsce Sali Obsługi Bezpośredniej. Od nowego miesiąca będzie się ona znajdować w budynku Drugiego Urzędu Skarbowego, na al. Solidarności 5-9b. Nadal pracownicy Pierwszego Urzędu rozliczą deklaracje podatników pozostających we właściwości Pierwszego Urzędu Skarbowego w Tarnowie. Zwrócą nadpłaty z zeznań, różnicy w podatku VAT, a także rozpatrzą wnioski o udzielenie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych. Obsłużymy także wszelkie dokumenty składane w formie elektronicznej oraz za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego – tłumaczy Sebastian Wójcik, naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Tarnowie. W praktyce, wszyscy podatnicy z miasta i powiatu, niezależnie od właściwości miejscowej, w Drugim Urzędzie Skarbowym:
zasięgną informacji podatkowej,
uzyskają zaświadczenie,
złożą pisma na dziennik podawczy,
załatwią wszystkie inne sprawy, które do tej pory załatwiali na sali obsługi w Pierwszym US.
Potrzebne zmiany
Dzięki zmianie organizacji pracy w Tarnowie, podatnicy będą mogli odczuć prawdziwą różnicę w obsłudze. Przede wszystkim do dyspozycji będzie dostępna, nowoczesna i przestronna sala obsługi. Sala jest klimatyzowana i z kącikiem zabaw dla dzieci. Klientów będzie obsługiwać większa liczba pracowników. Całość jest dostosowana do potrzeb klientów z niepełnosprawnością ruchową. Przejęcie obsługi bezpośredniej klientów z miasta i powiatu tarnowskiego przyniesie korzyść w postaci wysokiego poziomu profesjonalnej i przyjaznej obsługi. Jesteśmy w centrum miasta, więc łatwo do nas dotrzeć komunikacją publiczną lub samochodem, bo będzie gdzie zaparkować. – mówi Henryk Zdybel, naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Tarnowie.