Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie informuje, że osoby z niepełnosprawnością spowodowaną dysfunkcją narządu słuchu mogą skorzystać podczas załatwiania spraw w Urzędzie z pośrednictwa wyznaczonych pracowników posługujących się językiem migowym.
Podstawa prawna: ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. Nr 209, poz.1243)
Zielona Linia – nowa forma kontaktu w języku migowym
Oprócz znanych dotąd form kontaktu z konsultantami Zielonej Linii (telefon, czat, e-mail), teraz informacje o rynku pracy mogą uzyskać również osoby niesłyszące lub słabosłyszące, posługujące się polskim językiem migowym (PJM). Ponadto, tłumacz języka migowego (konsultant Zielonej Linii) pomoże w komunikacji z pracownikiem urzędu pracy.
Zielona Linia, jako ogólnopolska infolinia urzędów pracy, udziela informacji na temat rynku pracy, w tym rejestracji w urzędzie pracy osób bezrobotnych lub poszukujących pracy, form wsparcia oferowanych przez urzędy pracy oraz formalności związanych z zatrudnianiem cudzoziemców. Jako nowoczesne centrum informacyjno-konsultacyjne, Zielona Linia, umożliwia wiele form kontaktu. Najpopularniejszą jest infolinia, działająca pod numerem 19524. Ponadto informacje można uzyskać pisząc na czacie, kontaktując się przez Messenger (fb) czy wysyłając mail na adres kontakt@zielonalinia.gov.pl. Dzięki temu, każdy zainteresowany może skonsultować się w dogodny dla siebie sposób. Ponadto, informacje są udzielane w językach polskim, angielskim, ukraińskim i rosyjskim.
Ważną częścią działalności Zielonej Linii jest portal: zielonalinia.gov.pl. Znajdują się na nim m.in. informacje dotyczące usług urzędów pracy, artykuły o rynku pracy, bieżących przepisach, zagadnieniach Kodeksu pracy, a także aktualności z mediów oraz powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy.
Zielona Linia, jako ogólnopolska infolinia urzędów pracy, udziela informacji na temat rynku pracy, w tym rejestracji w urzędzie pracy osób bezrobotnych lub poszukujących pracy, form wsparcia oferowanych przez urzędy pracy oraz formalności związanych z zatrudnianiem cudzoziemców. Jako nowoczesne centrum informacyjno-konsultacyjne, Zielona Linia, umożliwia wiele form kontaktu. Najpopularniejszą jest infolinia, działająca pod numerem 19524. Ponadto informacje można uzyskać pisząc na czacie, kontaktując się przez Messenger (fb) czy wysyłając mail na adres kontakt@zielonalinia.gov.pl. Dzięki temu, każdy zainteresowany może skonsultować się w dogodny dla siebie sposób. Ponadto, informacje są udzielane w językach polskim, angielskim, ukraińskim i rosyjskim.
Ważną częścią działalności Zielonej Linii jest portal: zielonalinia.gov.pl. Znajdują się na nim m.in. informacje dotyczące usług urzędów pracy, artykuły o rynku pracy, bieżących przepisach, zagadnieniach Kodeksu pracy, a także aktualności z mediów oraz powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy.
Kontakt w języku migowym
Od 1 sierpnia 2022 r. Zielona Linia uruchomiła nową usługę, kontakt w języku migowym. Jest ona skierowana do osób niesłyszących i słabosłyszących, które znają polski język migowy (PJM) i chcą uzyskać informacje na temat rynku pracy lub załatwić sprawę w urzędzie pracy.
Są dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:
- Videorozmowa osoby głuchej lub niedosłyszącej z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy. Połączenie będzie możliwe przez Internet, z dowolnego miejsca.
- Skorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika dowolnego urzędu pracy, który obsługując klienta głuchego lub niedosłyszącego będzie mógł połączyć się przez Internet na videorozmowę z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy i który będzie tłumaczył rozmowę pomiędzy pracownikiem urzędu, a osobą głuchą lub niedosłyszącą (funkcja tłumacza).
- komputer lub telefon z kamerą i funkcją wideo,
- dostęp do Internetu,
- dostęp do aplikacji Microsoft Teams.
Pod tym adresem dostępna jest również informacja nt. wymagań technicznych niezbędnych do realizacji połączenia.