Zadania zawodowe:
|
- identyfikowanie kluczowych ryzyk, zarówno na poziomie procesów biznesowych oraz całej organizacji;
- wypracowywanie skutecznych narzędzi w zakresie zarządzania ryzykiem (diagnozowanie ryzyka, właściwa reakcja na ryzyko, działania prewencyjne oraz kształtujące poziom ryzyka, stała kontrola);
- wypracowywanie systemu, pozwalającego na skuteczne alokowanie zasobów do zarządzania ryzykiem;
- wypracowywanie modelu świadomego i zrównoważonego kształtowania profilu ryzyka organizacji oraz wspieranie w wyborze odpowiedniego narzędzia wspierającego proces zarządzania ryzykiem;
- dokonywanie przeglądu obecnie obowiązujących w organizacji rozwiązań pod kątem ich efektywności i dostosowania do najlepszych praktyk rynkowych
- uczestniczenie w tworzeniu polityki i procedur z zakresu zarządzania ryzykiem, w tym kształtowanie i realizowanie strategii zarządzania ryzykiem obowiązującej w organizacji oraz wdrażanie systemów monitorowania i raportowania ryzyka oraz działań korygujących;
- kalkulowanie wskaźników poszczególnych rodzajów ryzyka (rynkowego, kredytowego, kontrahenta, walutowego, płynności);
- przygotowywanie symulacji i analiz dotyczących poszczególnych rodzajów ryzyka;
- przygotowywanie analiz ad hoc (pojedyncze badanie określonego zjawiska lub wielkości w danym momencie), na potrzeby zarządzania ryzykiem;
- wspieranie kierujących organizacją w zakresie zarządzania ryzykiem, tj. identyfikacji, analizy, szacowania lub pomiaru i sterowania ryzykiem;
- budowanie mechanizmów raportowania i monitorowania ryzyka, wspierających podejmowanie trafnych decyzji w organizacji, w tym sporządzanie raportów i analiz na potrzeby identyfikacji i pomiaru ryzyka;
- przygotowywanie informacji na potrzeby regulatora, audytorów wewnętrznych i zewnętrznych;
- uczestniczenie w tworzeniu standardów, automatyzacji procesów oceny ryzyka;
- wdrażanie rozwiązań optymalizujących procesy zarządzania ryzykiem;
- udzielanie wsparcia organizacji w procesie przygotowywania projektów wewnętrznych regulacji związanych z zarządzaniem ryzykiem;
- podnoszenie umiejętności i kwalifikacji własnych, tak aby były zgodne z aktualną wiedzą i przepisami prawa;
- przestrzeganie zasad, etyki zawodowej, ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosowanie przepisów prawa dotyczących ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska wymaganych na stanowisku pracy.
|