Zadania zawodowe:
|
katalogowanie zagrożeń, jakie niesie bezkrytyczne korzystanie dzieci i młodzieży z Sieci internetowej i gier komputerowych: fizycznych, psychicznych, moralnych, społecznych, intelektualnych;diagnozowanie stopnia zaawansowania uzależnienia związanego z uzależnieniem od mediów cyfrowych: fazy zielonej, pomarańczowej, czerwonej;prowadzenie badań nad uzależnieniami od cyberprzestrzeni wśród dzieci i młodzieży w różnych grupach wiekowych;określanie skutków uzależnień takich jak: pornografia, pedofilia, zagrożenia gier komputerowych, infoholizm, narkotyki i inne używki, samobójstwa, sekty, przemoc i agresja, hazard, terroryzm, prostytucja, cyberseks, zakupoholizm, cyberprzestępstwa;dokonywanie analiz nowych zagrożeń świata wirtualnego i przeciwdziałania ich skutkom;wyjaśnianie przyczyn niebezpieczeństw związanych ze światem wirtualnym;projektowanie i realizacja programów profilaktycznych w powyższym obszarze dla różnych grup wiekowych;uświadamianie nauczycielom i rodzicom niebezpieczeństw związanych z korzystaniem i wymianą informacji w sieci przez udostępnianie przez dzieci danych osobowych np. przy ściąganiu bezpłatnych programów;współdziałanie z instytucjami profilaktycznymi i środowiskiem wychowawczym w zakresie profilaktyki i minimalizowania skutków uzależnień;przygotowanie programów szkoleń dla rodziców z zakresu przyczyn, przebiegu i skutków uzależnień od mediów cyfrowych;opracowywanie materiałów informacyjnych dotyczących zagrożeń cyberprzestrzeni;propagowanie racjonalnego i bezpiecznego korzystania z najnowszych technologii przez dzieci, młodzież, dorosłych i osoby starsze, a także ogólnymi zasadami działań profilaktycznych i diagnostycznych.
|