
W 2021 i 2022 roku, Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowie realizuje projekt „Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy w powiecie tarnowskim i m. Tarnów (VII) Mój rozwój, moja szansa" wdrażany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś 8 Rynek Pracy, Działanie 8.1 Aktywizacja zawodowa – projekty Powiatowych Urzędów Pracy, współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Okres realizacji projektu: 01.01.2021 r. – 31.12.2022 r.
Całkowita wartość projektu: 12 923 387,34 PLN
w tym:
- współfinansowanie Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w kwocie 10 984 879,28 PLN
- współfinansowanie krajowe z budżetu państwa w kwocie 1 938 508,06 PLN.
Celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia osób w wieku 30 lat i więcej, pozostających bez pracy w powiecie tarnowskim i m. Tarnowie, zarejestrowanych jako bezrobotne w PUP w Tarnowie, należących co najmniej do jednej z poniższych grup:
- osoby z niepełnosprawnościami,
- osoby powyżej 50 roku życia,
- osoby długotrwale bezrobotne,
- osoby o niskich kwalifikacjach,
- kobiety.
Zgodnie z kryterium kompleksowości projektu oraz udzielonego wsparcia, każdy uczestnik projektu skorzysta z co najmniej 3 form wsparcia dobranych indywidualnie dla każdego uczestnika (wynikające z IPD), w tym obligatoryjnie poradnictwo zawodowe i pośrednictwo pracy. Ponadto, w ramach projektu, planuje się organizację:
- staży,
- jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej,
- refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego,
- prac interwencyjnych,
- szkoleń zawodowych.

FUNDUSZ PRACY
Rekrutacja do uczestnictwa w projekcie będzie trwać przez cały okres jego realizacji - do wyczerpania środków finansowych, zaplanowanych na poszczególne formy wsparcia.
Na każdym etapie wdrażania projektu, realizowana jest zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Ta zasada jest realizowana poprzez równy dostęp do informacji o rekrutacji i realizacji projektu, zapewniony poprzez, m.in.: stronę internetową Urzędu spełniającą standard WCAG 2.1.; możliwość korzystania z usług Urzędu przez osoby z niepełnosprawnościami z dysfunkcją narządu słuchu, mowy przy pomocy wyznaczonych pracowników posługujących się językiem migowym oraz przy pomocy pętli indukcyjnej; pomoc przy wypełnianiu formularza rekrutacyjnego osobom z dysfunkcjami psychicznymi, neurologicznymi i wzroku oraz wydłużony czas obsługi. Ponadto pomieszczenia budynku Urzędu są dostosowane architektonicznie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, tj. dostosowany podjazd, miejsce parkingowe blisko wejścia i na tym samym poziomie, automatyczne drzwi przesuwne, odpowiedniej szerokości drzwi wewnętrzne, toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością (m.in. wejście bezpośrednio z korytarza, szerokie drzwi, odpowiednia powierzchnia, uchwyty), kompleksowa obsługa osób z niepełnosprawnościami odbywa się na parterze. Osoby z niepełnosprawnością mogą zgłaszać specjalne potrzeby związane z uczestnictwem w projekcie u doradcy klienta.
Realizując projekt, Beneficjent zapewnia możliwość skorzystania ze wsparcia byłym uczestnikom projektów z zakresu włączenia społecznego, realizowanych w ramach celu tematycznego 9 w RPO oraz współpracuje w tym zakresie z działającymi na obszarze realizacji projektu instytucjami pomocy i integracji społecznej.
Ponadto Beneficjent zapewnia, że na etapie rekrutacji lub w trakcie realizacji projektu uczestnicy nie są zobowiązani do przedstawiania dokumentów potwierdzających lub uprawdopodobniających zamiar ich zatrudnienia po udziale w projekcie przez danego pracodawcę.
Wszystkie zainteresowane osoby prosimy o kontakt:
Staże:
Angelika Zając – tel. 14 688-23-38
Weronika Duda – tel. 14 688-23-40
Sylwia Witek – tel. 14 688-23-41
Środki na podjęcie działalności gospodarczej:
Janusz Habel – tel. 14 688-23-71
Edyta Rega – tel. 14 688-23-60
Prace interwencyjne:
Anna Walkowicz – tel. 14 688-23-27
Szkolenia:
Joanna Siedlik – tel. 14 688-23-44
Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy:
Iwona Chołubińska – tel. 14 688-23-28
Alicja Szmit – tel. 14 688-23-28
Katarzyna Malig – tel. 14 688-23-28
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Europejskiego Funduszu Społecznego