Wydawca treści

Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej

O zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy może ubiegać się pracodawca, który:
  • prowadzi działalność przez okres co najmniej 12 miesięcy;
  • przez okres 36 miesięcy zatrudni osobę niepełnosprawną zarejestrowaną w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotną albo poszukującą pracy niepozostającą w zatrudnieniu.

Wysokość pomocy

Maksymalna wysokość pomocy na wyposażenie jednego stanowiska wynosi piętnastokrotność przeciętnego wynagrodzenia (tj. przeciętnego  miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w poprzednim kwartale od pierwszego dnia następującego po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego obecnie jest to kwota 8.161,62 zł. ).
 
Zwrotu kosztów dokonuje starosta na podstawie umowy cywilnoprawnej, która określa wysokość pomocy oraz prawa i obowiązki stron ją zawierających (starosty i pracodawcy).

Warunkiem dokonania zwrotu  kosztów jest uzyskanie pozytywnej opinii Państwowej Inspekcji Pracy – wydanej na wniosek starosty – o przystosowaniu stanowiska pracy do potrzeb wynikających z niepełnosprawności zatrudnionego pracownika lub w przypadku gdy zatrudnienie osoby niepełnosprawnej nie wymagało przystosowania o spełnieniu warunków bezpieczeństwa i higieny pracy na tym stanowisku.  

Zwrot kosztów obejmuje udokumentowane koszty zakupu lub wytworzenia wyposażenia stanowiska pracy wraz z niepodlegającym odliczeniu podatkiem VAT i podatkiem akcyzowym. Jednakże zwrotowi nie podlegają koszty poniesione przez pracodawcę przed dniem zawarcia umowy.

Informacje o publikacji dokumentu

Informacje szczegółowe urzędu

Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej

W razie pytań prosimy o kontakt:

Imię i nazwisko Numer pokoju Telefon Adres e-mail
Angelika Zając 9 (parter) 14 688-23-79 up@up.tarnow.pl
Katarzyna Malig 9 (parter) 14 688-23-28 up@up.tarnow.pl

Załączniki

Zasady przyznawania w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tarnowie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej
Zasady przyznawania w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tarnowie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej.pdf 2312 KB
Zasady przyznawania w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tarnowie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej
Zasady przyznawania w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tarnowie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej.docx 26 KB
Załączniki do wniosku o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej
Załączniki do wniosku o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej.doc 82 KB
Załączniki do wniosku o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej
Załączniki do wniosku o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej.pdf 252 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis.pdf 425 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis.xls
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis.xls.xlsx 62 KB
Oświadczenie o wielkości pomocy de minimis
Oświadczenie o wielkości pomocy de minimis.pdf 173 KB
Oświadczenie o wielkości pomocy de minimis
Oświadczenie o wielkości pomocy de minimis.doc 29 KB
Klauzula informacyjna dla osoby fizycznej ubiegającej się o zwrot ze środków PFRON
Klauzula informacyjna dla osoby fizycznej ubiegającej się o zwrot ze środków PFRON.pdf 73 KB
Klauzula informacyjna dla osoby fizycznej ubiegającej się o zwrot ze środków PFRON
Klauzula informacyjna dla osoby fizycznej ubiegającej się o zwrot ze środków PFRON.docx 17 KB
Oświadczenie o dochodach dla osoby zatrudnionej
Oświadczenie o dochodach dla osoby zatrudnionej.pdf 136 KB
Oświadczenie o dochodach dla osoby zatrudnionej
Oświadczenie o dochodach dla osoby zatrudnionej.doc 59 KB
Oświadczenie o dochodach dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą emeryta rencisty
Oświadczenie o dochodach dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą emeryta rencisty.pdf 158 KB
Oświadczenie o dochodach dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą emeryta rencisty
Oświadczenie o dochodach dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą emeryta rencisty.docx 22 KB

Menu nawigacji